Drukuj 

Pomoc


FAQ - czyli najczęstsze pytania dotyczące serwisu i dodawania ogłoszeń


Na tej stronie znajdą Państwo najczęściej pojawiające się pytania i odpowiedzi na nie.




1. Czy dodawanie ogłoszeń jest bezpłatne?
TAK.
Dodawanie ogłoszeń jest całkowicie darmowe w naszym serwisie ogłoszeniowym we wszystkich kategoriach. Ogłoszenia za darmo można dodawać bez ograniczeń.
Płatne są jedynie opcje dodatkowe w postaci promowania ogłoszeń np. na stronie głównej portalu lub na początku wybranej kategorii. Ofertę promowań ogłoszeń i opcji dodatkowych zawiera nasz CENNIK.
W serwisie możesz umieścić ogłoszenia lokalne i ogólnopolskie.


2. Czy firmy mogą też dodawać bezpłatne ogłoszenia?
TAK.
Wszystkie ogłoszenia dodawane przez osoby prywatne jak i firmy są darmowe.
Aby dodawać darmowe ogłoszenia jako firma należy po rejestracji i zalogowaniu w serwisie wypełnić dane firmy w zakładce PROFIL FIRMY.


3. Czy pobierana jest prowizja od sprzedaży?
NIE.
Tablica ogłoszeniowa Szukam24.pl nie pobiera żadnych prowizji od Twoich sprzedaży.


4. Czy pośredniczycie w transakcjach?
NIE.
Nie pośredniczymy w transakcjach, nie jesteśmy stroną żadnej transakcji kupna-sprzedaży między użytkownikami. Każdy użytkownik uczestniczy w transakcjach na własne ryzyko i szczegóły ustala bezpośrednio z drugą osobą, która zamieściła konkretne ogłoszenie.
Dajemy tylko możliwość bezpłatnej prezentacji i reklamy ofert w naszym portalu ogłoszeń.


5. Czy konieczna jest rejestracja w serwisie, aby dodawać ogłoszenia?
TAK.
Rejestracja jest wymagana, aby zamieszczać ogłoszenie za darmo.
Dodając ogłoszenia jako zarejestrowany użytkownik masz możliwość edycji każdego ogłoszenia, dodawania i usuwania zdjęć, wznawiania ogłoszeń, kiedy wygasną oraz ich usuwania na stałe.
Będziesz mieć też możliwość zakupu dodatkowo promowania dla swoich ogłoszeń by zwiększyć ilość wyświetleń i zapytań od klientów.


6. Czy rejestracja w serwisie ogłoszeń Szukam24.pl jest darmowa?
TAK.
Rejestracja konta w serwisie jest całkowicie bezpłatna dla osób prywatnych jak i firm.


7. Jak zarejestrować się w portalu ogłoszeniowym Szukam24.pl?
Zarejestrować się w portalu można na dwa sposoby:
A) Kliknij przycisk na górze strony ZALOGUJ SIĘ i na dole okienka jest opcja "Zarejestruj się" - https://szukam24.pl/rejestracja/
By zarejestrować się musisz podać swój email i nazwę użytkownika która będzie Twoim loginem do serwisu oraz hasło. 
Hasło musi mieć co najmniej 8 znaków, zawierać co najmniej jedną małą literę, wielką literę, cyfrę oraz znak specjalny (np. przecinek, kropka).
Odbierz wysłany do Ciebie e-mail i kliknij w link aktywacyjny (widomość mogła trafić do zakładek segregujących treści lub folderu SPAM).
Jeśli mail aktywacyjny nie przyszedł w ciągu 1h możesz skorzystać z opcji PRZYPOMNIENIA HASŁA - https://szukam24.pl/przypomnienie-hasla/
Jeśli nadal mail aktywacyjny nie przychodzi napisz do nas przez formularz kontaktowy w zakładce KONTAKT.

B) Jeśli masz konto na Facebooku lub w Google, to możesz zarejestrować się i logować do serwisu w ten sposób. Wystarczy kliknąć przycisk „Zaloguj się przez F” lub „Zaloguj się przez G” aby szybko utworzyć konto użytkownika. Ten sposób jest znacznie szybszy by zacząć dodawać ogłoszenia.


8. Jak dodać ogłoszenie darmowe w serwisie?
Kliknij przycisk DODAJ OGŁOSZENIE będąc zalogowanym.
W formularzu dodawania ogłoszenia wypełnij wymagane i opcjonalne pola jak np. tytuł, kategoria i cena, dodaj też zdjęcia i opis oferty.
Należy poprawnie wypełnić wszystkie pola formularza, wymagane są te przy których znajduje się czerwona gwiazdka. Pozostałe pola należy wypełnić według własnego uznania.
Warto wypełniać te opcjonalne pola, bo umożliwi to użytkownikom łatwiejsze znalezienie Twojej oferty. Dodatkowo ogłoszenie stanie się bardziej atrakcyjne.

Na drugiej stronie formularza wybierz czas wyświetlania ogłoszenia i opcjonalnie rodzaj płatnego promowania.
Następnie zatwierdź dodanie ogłoszenia.


9. Jak zrobić dobry tytuł i opis ogłoszenia?
Dobry tytuł będzie głównym identyfikatorem Twojej oferty na liście wielu podobnych ofert. Warto pisać konkretnie jaki przedmiot sprzedajemy. Hasła typu - Super promocja, Rewelacja, Okazja itp. są mało pomocne i skuteczne by mieć top ogłoszenia.

W opisie oferty warto szczegółowo opisać dany produkt, konkretnie bez lania wody.
Zalecamy przedstawić dokładnie swój przedmiot -wygląd, cechy, funkcje, wyposażenie itp., warto też uczciwie wymienić ewentualne wady i uszkodzenia.

Jeśli dodajesz ogłoszenie w kilku serwisach ogłoszeniowych to warto dodawać unikalne tytuły i opisy przy każdym nowym ogłoszeniu.
Napisz ogłoszenie tak byś samemu zainteresował/ła się sprzedawanym produktem.


10. Jak wybrać kategorię dla ogłoszenia?
Na stronie z formularzem dodawania ogłoszenia kliknij pole KATEGORIA i w nowym okienku wybierz kategorię główną i odpowiednią podkategorię.
Jeśli zastanawiasz się jaka kategoria będzie najlepsza dla Twojego ogłoszenia to warto najpierw na stronie głównej zapoznać się z kategoriami ogłoszeń w serwisie.
Zalecamy kliknąć w daną ikonkę kategorii by rozwinęła się lista dodatkowych podkategorii.
Jeśli nadal masz problem z wyborem kategorii to postaw się w roli klienta i zastanów się, gdzie by szukał takiej oferty.


11. Jaką ustalić cenę?
Atrakcyjna cena bardziej zachęci kupujących do kontaktu z Tobą.
Jeśli masz problem z określeniem ceny przedmiotu, który oferujesz to warto poprzeglądać podobne oferty innych użytkowników. Pomaga to zorientować się, w aktualnych cenach na rynku.


12. Dodawanie zdjęć do ogłoszenia.
Zdjęcia można dodawać w formatach jpg, jpeg, png, gif, webp. Maksymalny rozmiar zdjęcia to 15000 KB. 
W wersji komputerowej możesz wybrać zdjęcie z dysku komputera lub przeciągnąć je na odpowiednie pole formularza. Zdjęcia można obracać i usuwać. Zdjęcia powinny jak najlepiej pokazywać wygląd, cechy i stan przedmiotu.
Zachęcamy do dodawania zdjęć, bo takie ogłoszenia stają się bardziej atrakcyjne i wiarygodne dla klientów.

Nie możesz dodawać zdjęć, które nie są Twoją własnością lub łamią obowiązujące prawo oraz regulamin serwisu. 
Nie możesz dodawać zdjęć, które zawierają znaki wodne (logotypy, adresy www). 
Nie możesz dodawać zdjęć, które zawierają dodatkowe elementy graficzne poprawiające widoczność na liście ofert – np. kolorowe ramki, wykrzykniki, ikonki itp.


13. Jak zwiększyć odzew na moje ogłoszenie?
Napisz ogłoszenie z konkretnym przedstawieniem produktu jaki oferujesz, dodaj jak najwięcej szczegółów, daj pełne i aktualne dane kontaktowe. Pamiętaj też o zdjęciach produktu, ponieważ ogłoszenia ze zdjęciem mają znacznie większą klikalność.

Warto też udostępnić swoje ogłoszenia w mediach społecznościowych np. w takich portalach jak: Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest.
Dodatkowo warto dokupić promowanie ogłoszenia w serwisie Szukam 24 np. promowanie na stronie głównej, na początku kategorii lub PILNE, dzięki temu ogłoszenie dotrze do większej ilości osób.


14. Czy to samo ogłoszenie można dodać w kilku kategoriach?
NIE.
Nie wolno dodawać tego samego ogłoszenia w kilku kategoriach. Ogłoszenia i anonse drobne dodawane w serwisie powinny być unikalne.


15. Jak długo wyświetlane są bezpłatne ogłoszenia?
Masz do wyboru ustawienie - 30 lub 90 dni.
Możesz je w dowolnym momencie przedłużyć, edytować lub usunąć.


16. Jak długo trwa zatwierdzenie ogłoszeń?
Każde ogłoszenie po dodaniu jest zatwierdzane automatycznie.


17. O czym pamiętać dodając ogłoszenie? 
Treść każdego ogłoszenia musi być zgodna ze stanem faktycznym i prawnym przedmiotu, produktu, towaru, rzeczy. Ogłoszenie powinno zawierać cenę i aktualne dane kontaktowe. Każde dodane zdjęcie powinno być własnością ogłoszeniodawcy lub powinien on posiadać odpowiednią licencje lub zgodę na publikację w Internecie.

Zabronione jest dodawanie ogłoszeń, których przedmiot lub oferowana usługa narusza przepisy prawne i karne w Polsce. 
Nie wolno sprzedawać w serwisie produktów i rzeczy, którymi obrót handlowy jest nielegalny, zgodnie z przepisami prawa polskiego. Dotyczy to np. substancji odurzających, przedmiotów pochodzących z kradzieży lub pozyskanych wskutek innych przestępstw.
Nie wolno w serwisie sprzedawać przedmiotów stanowiących dobro kultury i dziedzictwa narodowego. Dotyczy to np. rzeczy zabytkowych znalezionych lub odkopanych.
Nie wolno sprzedawać w serwisie dóbr, którymi obracać mogą tylko podmioty posiadające odpowiednie uprawnienia, zezwolenia, licencje. Dotyczy to np. praw autorskich, papierów wartościowych.

Osoba dodająca ogłoszenie jest odpowiedzialna za publikowane treści. Ogłoszeniodawca oświadcza i gwarantuje, że treść oferty jest zgodna ze stanem faktycznym oraz z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. Treść publikowanego ogłoszenia nie może naruszać regulaminu serwisu i praw osób trzecich, np. praw autorskich.


18. Czy można edytować zamieszczone ogłoszenie?
TAK.
Każde swoje darmowe ogłoszenie możesz w każdej chwili edytować dowolną ilość razy, nawet gdy jest aktywne w serwisie.
By edytować ogłoszenia trzeba być zalogowanym i wejść w MENU w zakładkę OGŁOSZENIA. Przy każdym ogłoszeniu jest opcja EDYTUJ.


19. Jak mogę usunąć ogłoszenie?
By usuwać ogłoszenia trzeba być zalogowanym i wejść w MENU w zakładkę OGŁOSZENIA. Przy każdym ogłoszeniu jest opcja USUŃ.


20. Ile ogłoszeń można zamieścić na tablicy ogłoszeń Szukam24.pl?
Nie mamy ograniczeń i limitów w ilości zamieszczania darmowych ogłoszeń przez każdego użytkownika, dotyczy to wszystkich kategorii serwisu. 
Portal Szukam24.pl zastrzega sobie prawo do modyfikowania ogłoszeń w niezbędnym zakresie.
Jeśli zajdzie taka potrzeba możemy zmienić kategorię ogłoszenia, jeśli jest ono w złej, możemy też usunąć duplikaty tych samych ogłoszeń.


21. Dlaczego nie widzę mojego ogłoszenia?
Prawdopodobnie ogłoszenie wygasło, bo opłynął termin jego ważności.
Ogłoszenie mogło też zostać usunięte przez Administratora z powodu naruszenia Regulaminu serwisu. 

Po zalogowaniu sprawdź podstronę "Ogłoszenia", jest tam lista Twoich ogłoszeń i widać anonse które wygasły.


22. Kiedy ogłoszenie może zostać usunięte z serwisu?
Ogłoszenia są usuwane, gdy działania użytkownika naruszają przynajmniej jeden z punktów naszego Regulaminu. 
Administratorzy portalu mogą udzielić użytkownikowi ostrzeżenia, usunąć ogłoszenie naruszające regulamin a w ostateczności zawiesić lub usunąć jego konto z całą zawartością.


23. W jaki sposób można skontaktować się z Ogłoszeniodawcą?
Gdy w treści ogłoszenia nie ma danych kontaktowych ogłoszeniodawcy, zawsze można do niego napisać wiadomość prywatną przez formularz kontaktowy ze strony ogłoszenia.
Wybierz "Napisz wiadomość" i zadaj pytanie, ogłoszeniodawca zostanie poinformowany o zapytaniu. Wszystkie wiadomości prywatne są dostępne po zalogowaniu w zakładce WIADOMOŚCI.
Jeśli ogłoszeniodawca zostawił swój telefon to można też skorzystać z opcji "Pokaż numer" i po prostu do niego zadzwonić, aby omówić szczegóły transakcji.


24. Czym jest promowanie ogłoszeń?
Promowanie ogłoszeń to najlepszy sposób by wyróżnić swoją ofertę na tle innych ogłoszeń i szybciej sprzedać przedmiot lub oferowane usługi. Płatne promowanie pomaga znacznie zwiększyć ilość odsłon i kliknięć wyróżnionej oferty, przez co dużo łatwiej o dotarcie do większej ilości potencjalnych klientów.
Ogłoszenia promowane są wyróżniane najczęściej kolorowymi oznaczeniami, dzięki czemu są bardziej widoczne niż standardowe ogłoszenia. Za dodanie takiego wyróżnionego ogłoszenia pobierana jest jednorazowa opłata, szczegółowe ceny promowań można sprawdzić w zakładce CENNIK.


25. Jakie są rodzaje promowań i wyróżnień w serwisie?
A. CAŁY KRAJ
Wyświetlaj ogłoszenie w całym serwisie
Wyświetlanie ogłoszenia na liście w każdej miejscowości i w każdym województwie. Ta forma wyświetlania pozwala dotrzeć do klientów z całego serwisu i zwiększyć ilość odwiedzin ogłoszenia nawet kilkunastokrotnie.

B. WYRÓŻNIONE
Promowanie na liście ogłoszeń
Średnio 4x więcej wyświetleń i odpowiedzi. Wyróżnienie kolorem i wyświetlanie na górze listy ogłoszeń: kategorii, miejscowości, województwa i po użyciu wyszukiwarki.

C. NA GŁÓWNEJ
Promowanie na stronie głównej serwisu.
Średnio 8x więcej wyświetleń i odpowiedzi. Wyróżnienie na stronie głównej, promowanie pod opisem wszystkich ogłoszeń.
Ogłoszenia wyświetlane na stronie głównej są bardzo dobrze widoczne. Pokazują się w osobnym module, gdzie są tylko ogłoszenia promowane w ten sposób. Ogłoszenia takie wyświetlane są losowo na górze strony głównej, dzięki temu więcej osób widzi Twoje ogłoszenie i skontaktuje się z Tobą.

D. PILNE
Oznacz swoje ogłoszenie znaczkiem PILNE przez cały okres aktywności ogłoszenia w serwisie. 
Znaczek PILNE widoczny jest przy miniaturkach ogłoszenia w kategoriach i na stronie głównej. Średnio 3x więcej wyświetleń, gdy ogłoszenie jest tak wyróżnione.

E. ODŚWIEŻANIE OGŁOSZEŃ
Odświeżanie polega na podbijaniu danej oferty na początek listy ogłoszeń.
 

26. Przy próbie logowania mam komunikat „Podany login i/lub hasło jest niepoprawny. 
Komunikat pojawia się, gdy podano błędny login, email i/lub hasło oraz gdy konto nie zostało jeszcze aktywowane. Jeśli nie pamiętasz hasła możesz użyć opcji przypominania hasła.

Konto mogło zostać zablokowane lub usunięte, jeśli użytkownik naruszył Regulamin serwisu.
Konto mogło też zostać zablokowane, jeśli wykryto próbę oszustwa lub spamu, a także po wielokrotnej próbie podania błędnego hasła i/lub adresu email. 
Aby odblokować zablokowane konto należy napisać do administratora strony przez formularz w zakładce KONTAKT.


27. Nie pamiętam hasła, co zrobić?
Jeśli chcesz dostać się do swojego konta by np. edytować ogłoszenia lub dodać nowe a nie pamiętasz hasła to skorzystaj z opcji - PRZYPOMNIENIE HASŁA.
W okienku logowania kliknij w napis "Nie pamiętasz hasła?" https://szukam24.pl/przypomnienie-hasla/
Postępuj wg instrukcji na stronie.


28. Jak zmienić hasło lub adres e-mail?
Zaloguj się do swojego konta i przejdź do podstrony "Ustawienia".
Aby zmienić adres e-mail podaj w polu "Adres e-mail" nowy adres, podaj też swoje hasło by potwierdzić i zapisz przyciskiem ZAPISZ ZMIANY.
Aby zmienić hasło przejdź do sekcji "Zmiana hasła do Twojego konta" i podaj stare hasło.
Następnie podaj nowe hasło i w drugim polu powtórz je ponownie.
Zmiany zapisz klikając przycisk ZMIEŃ HASŁO.


29. Jak zmienić nazwę użytkownika?
W serwisie ogłoszeniowym Szukam24.pl użytkownik nie ma możliwości zmiany swojej unikalnej nazwy użytkownika/loginu.
Jeśli koniecznie chcesz używać innej nazwy/loginu to możesz usunąć konto i założyć je ponownie z nową nazwą, o ile taka nazwa nie jest już przez kogoś zajęta.

W uzasadnionych i wyjątkowych przypadkach możesz też poprosić administratora serwisu o zmianę.
Możesz poprosić o zmianę nazwy użytkownika np. gdy login jest nazwą Twojej firmy i zrobisz literówkę w nazwie przy rejestracji konta.
 

30. Czy mogę mieć kilka kont użytkownika w portalu Szukam24.pl?
Zgodnie z naszym regulaminem serwisu każdy użytkownik może posiadać tylko jedno konto w serwisie. Chcemy do minimum ograniczyć konta rozsyłające SPAM i próbujące w jakikolwiek oszukiwać innych użytkowników.
Jeśli jesteś większym sprzedawcą i potrzebujesz koniecznie więcej niż jedno konto napisz do nas w tej sprawie a coś zaradzimy.


31. Czy mój adres e-mail jest widoczny dla każdego? 
Twój adres e-mail nie jest widoczny w ogłoszeniach o ile sam go nie umieścisz w treści opisu oferty. Standardowo klient może skontaktować się z ogłoszeniodawcą przez wypełnienie formularza kontaktowego na stronie ogłoszenia.


32. Ktoś pomyłkowo podał mój nr telefonu w ogłoszeniu.
Jeśli jakiś ogłoszeniodawca podał przez pomyłkę Twój numer telefonu, skontaktuj się z nim przez formularz kontaktowy na stronie ogłoszenia. Poinformuj go o pomyłce, a jeśli nie możesz się z nim skontaktować to napisz bezpośrednio do nas przez formularz w zakładce KONTAKT. Potrzebny będzie dokument potwierdzający, że numer telefonu należy akurat do Ciebie.


33. Czy dane użytkowników są bezpieczne?
Portal ogłoszeniowy Szukam24.pl nie udostępnia osobom trzecim posiadanych informacji o swoich użytkownikach. 
Adresy e-mail użytkowników służą jedynie do korespondencji z ogłoszeniodawcą, w celu uzyskania szczegółowych informacji na temat publikowanej oferty. 
Serwis Szukam24.pl nie odpowiada za dane które użytkownicy podają w ogłoszeniach i w wiadomościach prywatnych pomiędzy sobą oraz za ich niewłaściwe wykorzystanie.

Adresy IP są przechowywane przez serwis Szukam24.pl jedynie w celach związanych z bezpieczeństwem. 
Dane użytkowników mogą być przekazane wyłącznie na wniosek uprawnionych służb, organów i instytucji państwowych np. policji, prokuratury, sądu w celu identyfikacji osób, które w jakikolwiek sposób naruszają prawo. 
Zanim zaczną Państwo korzystać z portalu zalecamy dokładne zapoznanie się z regulaminem serwisu.


34. Co zrobić, gdy ogłoszeniodawca nie wywiązał się z umowy?
Jeśli ogłoszeniodawca nie wywiązał się z umowy, nie dostarczając towaru lub zamówionych usług, albo wydaje Ci się, że padłeś ofiarą oszustwa, podejmij na spokojnie ostatnią próbę kontaktu celem wyjaśnienia tej sytuacji. 
Jeśli polubowny kontakt to nie pomoże, możesz w ostateczności zgłosić sprawę na policję przedstawiając szczegółowo sytuację i odpowiednio ją udokumentuj.

Możesz też poinformować nas o zaistniałej sytuacji by chronić inne osoby przed podobnymi problemami z ogłoszeniodawcą.


35. Gdzie można zgłosić nadużycia, spam, naruszenia regulaminu, łamanie prawa?
Gdy uważasz, że któreś ogłoszenie w jakiś sposób łamie prawo lub nasz regulamin to możesz nam je zgłosić.
Aby zgłosić konkretne ogłoszenie użyj przycisku "Zgłoś nadużycie" znajdujący się w prawym dolnym rogu ogłoszenia. Możesz też napisać nam zgłoszenie przez formularz kontaktowy w zakładce KONTAKT.


36. Strona z ogłoszeniami Szukam24.pl lub jedna z funkcji, opcji nie działa prawidłowo.
Czasami serwis może nie działać prawidłowo z przyczyn technicznych od nas niezależnych.
Jeżeli zauważysz, że coś w serwisie nie działa prawidłowo to poinformuj nas o tym przez formularz kontaktowy w zakładce KONTAKT.


37. Jak ukryć mój status online?
Możesz w serwisie ukryć swój status online, by to zrobić wejdź w USTAWIENIA i odznacz opcję "Pokazuj innym mój status online".
Od teraz gdy będziesz zalogowany w serwisie i ktoś będzie przeglądać Twoje ogłoszenie to nie będzie wiedział ze jesteś "online".


38. Jak mogę otrzymać fakturę?
Przy zakupie promowań w serwisie Szukam24.pl lub innych usług płatnych zaznacz pole "Chcę fakturę VAT" i podaj dane firmy. Dane do faktur możesz też ustawić w zakładce USTAWIENIA swojego konta w sekcji "Dane do faktury".
Faktury wystawiamy do 14 dni roboczych od daty zaksięgowania płatności lub raz w miesiącu zbiorczo na koniec każdego miesiąca dla każdego użytkownika.
Użytkownik może zobaczyć i pobrać każdą fakturę ze swojego panel. Wystarczy wejść w zakładkę konta PŁATNOŚCI.


39. Jak mogę usunąć konto z serwisu Szukam24.pl?
Każdy użytkownik może samemu usunąć konto i razem z nim wszelkie swoje dane i ogłoszenia.
Uwaga!!! Ta operacja jest nieodwracalna i nie można jej cofnąć ani przywrócić!

Aby usunąć konto zaloguj się, przejdź do zakładki swojego konta USTAWIENIA i sekcji "Usuń konto". Wyświetli się komunikat "Czy na pewno chcesz usunąć swoje konto i wszystkie powiązane z nim ogłoszenia?", aby potwierdzić usunięcie podaj swoje hasło i zatwierdź operację.

Twoje dane i ogłoszenia zostaną trwale usunięte, jedynie do dyspozycji administracji pozostaną informacje o Twoich płatnościach w serwisie i wystawione faktury.





Masz inne pytania?
Jeśli masz dodatkowe pytania, uwagi, sugestie, propozycje - skontaktuj się z nami przez formularz kontaktowy w zakładce KONTAKT


 
Do góry